SPOŁECZNOŚCIOWE FORUM DYSKUSYJNE MIESZKAŃCÓW KLIMONTOWA I GMINY - witaj!
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
.
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Zaloguj
Forum SPOŁECZNOŚCIOWE FORUM DYSKUSYJNE MIESZKAŃCÓW KLIMONTOWA I GMINY Strona Główna
->
Najbliższe wybory do Rady Gminy i na funkcję wójta (burmistrza?)
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
WARUNKI KORZYSTANIA Z FORUM [dla wygody przewijania spisu kliknij TUTAJ !! Powrót - kliknij obrazek
----------------
Regulamin forum dyskusyjnego (Uwaga! W okresie 1 VIII 2008 - 31 I 2009 forum było zawieszone)
BIEŻĄCE WAŻNE SPRAWY SPOŁECZNOŚCI
----------------
Alkoholizm
Najbliższe wybory do Rady Gminy i na funkcję wójta (burmistrza?)
NA WESOŁO!
----------------
Śmiejmy się z siebie!
Młodzi, także 'młodzi duchem' - zajrzyjcie tu!
NA RATUNEK ZABYTKOM KULTURY MATERIALNEJ I PRZYRODNICZEJ
----------------
Klasztor
Synagoga i inne obiekty (młyny, mleczarnia, pomniki, lochy...?)
Ginąca aleja kasztanowców
SAMORZĄD I ADMINISTRACJA GMINY
----------------
Działalność władz samorządowych (RGm.) i administracyjnych (Urz.Gm.) Klimontowa
Administracja-samorząd a mieszkańcy
Nowa agora
Czy "jakość" informowania społeczności o gminie jest obecnie wystarczająca?
Co wiesz i co chciałbyś wiedzieć o planach rozwoju Twojego miejsca zamieszkania czy w ogóle gminy?
SPOŁECZNOŚĆ OBYWATELSKA. ŻYCIE W KLIMONTOWIE
----------------
Kondycja obywatelska społeczności Klimontowa i gminy
Społeczny program rozwoju dla Klimontowa i gminy
W Klimontowie życie prawie jak w Madrycie!
Czy jesteś zaangażowany w życie publiczne swojej miejscowości?
Za co nam wstyd?
OŚWIATA I KULTURA. INTELIGENCJA KLIMONTOWA
----------------
"Delikatny" temat- edukacja w gminie
Problemy nauczycieli, o samopoczuciu pedagogów Klimontowa i gminy
Kultura w Klimontowie
O roli inteligencji Klimontowa i gminy w życiu publicznym lokalnej społeczności
NOWOŚĆ: Moja - Twoja klasa
1. KOCHAMY SENIORÓW - ZAPOBIEGAMY ICH WYKLUCZENIU SPOŁECZNEMU
HISTORIA SPOŁECZNA KLIMONTOWA. WSPÓLNA PAMIĘĆ. WSPOMNIENIA
----------------
Wspólna pamięć Żydów i Polaków o Klimontowie
Czy w Klimontowie żywe są jeszcze przekonania antysemickie?
Smaki dzieciństwa
Przywołać z zapomnienia
ORGANIZACJE
----------------
Ochotnicza Straż Pożarna. Sprawy bezpieczeństwa
Inni
DZIENNIKARSTWO OBYWATELSKIE
----------------
Teksty
KLIMONTÓW I GMINA DLA TURYSTYKI
----------------
Katalog ciekawych miejsc
Możliwości rozwoju
Baza turystyczna
HYDE PARK. OGŁOSZENIA
----------------
Wolne tematy
Ogłoszenia, kursy, szkolenia, reklama
Pokój moderatorów
ARCHIWUM
----------------
ARCHIWUM: Dług gminy
ARCHIWUM: Praca w Klimontowie
ARCHIWUM: “Odrobina radości i szaleństwa”
ARCHIWUM: Promujemy młodzież gotową wcielać w życie ideę samorządu lokalnego
ARCHIWUM: Rozczarowania, czyli jak kompensować frustracje?
ARCHIWUM: Młyn w Rybnicy
2. WOLNA KULTURA
3. BEZPIECZEŃSTWO W SIECI
DZISIAJ W KLIMONTOWIE
GMINNA RADA SENIORÓW
Test
----------------
PYTANIA DO RADNEGO MIROSŁAWA SZELĄGA
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Gość
Wysłany: Nie 13:33, 25 Lis 2007
Temat postu: Motywy kierowania wrażeniem
Motywy kierowanie wrażeniem
Jeśli zrozumiemy, co skłania osobę kierującą wrażeniem (zob. odrębny post) do takiego, a nie innego porządkowania w danej sytuacji czterech wymiarów swego wizerunku, to będziemy w stanie przewidzieć zachowanie komunikacyjne tej osoby w przyszłości. Zatem, jakie motywy wpływają na zachowanie osoby kierującej wrażeniem?
-
Motywy osiągnięć
.
Wiążą się one z potrzebą wysokich standardów postępowania, z dążeniem do osiągnięcia jakichś ważnych celów, aby być postrzeganym jako zwycięzca, ewentualnie ekspert. Jeśli dla danej osoby motywację stanowi głównie potrzeba osiągnięć, to za najważniejsze uzna ona wymiar wiarygodności. Będzie ona zabiegać, by być postrzeganą jako osoba kompetentna, inteligentna i dobrze poinformowana.
-
Motyw afiliacji
, ta klasa motywów wiąże się z potrzebą rozwijania relacji i więzi interpersonalnych z ludźmi, z potrzebą przyjaźnienia się z nimi, ogólnie- z potrzebą bycia lubianym. Głównym celem osób kierujących się motywem afiliacji będzie
wzbudzenie sympatii
.
-
Aprobata społeczna
, to trzeci rodzaj motywów związanych z kierowaniem wrażeniem. Ktoś odczuwający potrzebę bycia postrzeganym raczej pozytywnie niż negatywnie będzie starał się spełnić oczekiwania społeczeństwa zapowiadając powiązanie swojej przyszłej działalności z regulacjami prawnymi i społecznymi. W ten sposób będzie starał się zyskać społeczną przychylność.
Osoby atrakcyjne społecznie mają często przekonania, wartości czy postawy podobne do tych, które posiadają jego potencjalni wyborcy.
Dlatego ich postępowanie jest postrzegane jako zgodne z normami danej społeczności i jej oczekiwaniami. To tylko wzmacnia wysoki poziom społecznej aprobaty dla kandydata.
-
Motywy władzy
. Ci, których napędza potrzeba okazywania posiadanej władzy, pragną przewodzić, kontrolować, a nawet rozkazywać innym. Oczekują oni od ludzi okazywania im uległości i szacunku. Osoby zarządzające wrażeniem, które kierują się potrzebą demonstrowania władzy nad innymi, największą wagę przywiązują do bycia postrzeganym jako jednostki dominujące.
Zatem, jakie motywy przyświecają osobom kierującym wrażeniem w celu pozyskania Państwa głosów?
Z.Sz. oprac. na podstawie Leathers, D.
Komunikacja niewerbalna
. Warszawa 2007, s.235-237.
Gość
Wysłany: Nie 13:24, 25 Lis 2007
Temat postu: Przydatne socjotechniki na użytek wyborów
Kierowanie wrażeniem
Wszyscy kandydaci chcący odnieść sukces wyborczy, będą starali się –szczególnie w trakcie kampanii wyborczej- wywrzeć na innych jak
najlepsze wrażenie
, by w ten sposób budować w oczach elektoratu swój
pozytywny wizerunek
.
Będą usiłowali, w sposób bardziej lub mniej świadomy, kierować wrażeniem.
Wrażenie należy do właściwości komunikacji niewerbalnej i zwykle
określane jest przez cztery następujące komponenty
, które –jak się okazuje- poddają się zarządzaniu:
1.
Wiarygodność
jest uznawana za najważniejszy wymiar wizerunku. Z kolei podstawą wiarygodności są: kompetencja i zasługiwanie na zaufanie. W każdym pozytywnym wizerunku publicznym danej osoby nadrzędną wartością w jej ocenie staje się jej wiarygodność. To bardzo pożądany element kandydata do władz gminy.
2.
Zdolność wzbudzania sympatii
jest drugim ważnym wymiarem wizerunku. Każdy, kto kieruje swoim wrażeniem musi być zainteresowany takim sposobem komunikowania się z innymi, by partnerzy ocenili go jako osobę, która potrafi wzbudzić sympatię.
3.
Atrakcyjność interpersonalna
. Zawsze, ilekroć obserwujemy i oceniamy innych, którzy starają się zrobić na nas pozytywne wrażenie, to prawie zawsze uwzględniamy atrakcyjność interpersonalną tej osoby. Oceniamy ją po zainteresowaniu, jakie potrafi ona sobą w nas wzbudzić, ekspresyjności emocjonalnej i towarzyskości.
4.
Dominacja
.
Składowymi tego wymiaru wizerunku wydaje się być władza i asertywność (= umiejętność bycia sobą bez urażania innych podczas mówienia ‘nie’).
W zależności od sytuacji musimy każdorazowo zadecydować, jaką hierarchię (rangę) chcemy nadać powyższym wymiarom wizerunku. Ktoś udający się na randkę na pewno uporządkuje te komponenty zaczynając od atrakcyjności interpersonalnej i zdolności wzbudzanie sympatii.
Z kolei prawnik postawi na wiarygodność, polityk – na zdolność wzbudzania sympatii, następnie atrakcyjność interpersonalną, wiarygodność i dominację.
A jak ty będziesz porządkował wymiary swego wizerunku na użytek kampanii wyborczej?
W drodze badań empirycznych ustalono szereg
zasad kierowania wrażeniem
. Przytoczmy dla ilustracji po dwie z nich dla każdego wymiaru wizerunku.
Wiarygodność:
*
Ludzie, którzy utrzymują częsty, ale nie ciągły kontakt wzrokowy z osobą, z którą się komunikują, są postrzegani jako bardziej kompetentni.
*
Częste spoglądanie w dół, zwłaszcza przed udzieleniem odpowiedzi na pytanie oraz rzadki kontakt wzrokowy powoduje, że jesteśmy postrzegani jako mało kompetentni
.
Wzbudzanie sympatii:
*
Ludzie, którzy sygnalizują zainteresowanie i uważność przez bezpośrednie zorientowanie ciała na partnera komunikacji, uśmiechają się i nawiązują kontakt wzrokowy są zazwyczaj oceniani jako bardziej sympatyczni niż ci, którzy nie sygnalizują zainteresowania i uważności w podobny sposób.
*
Bardziej lubiani są ludzie, których strój spełnia oczekiwania partnerów interakcji.
Atrakcyjność personalna:
*
Osoby, których niewerbalne zachowania komunikacyjne wydają się być spontaniczne i niekontrolowane oraz ujawniają odczuwane emocje są oceniane jako bardziej atrakcyjne interpersonalnie.
*
Ludzie, których głos cechuje wąski zakres tonacji i natężenia są często postrzegani jako nieinteresujące.
Dominacja:
*
Informujemy o swej dominacji, kontrolując czas mówienia, wypowiadając się donośnym głosem oraz często przerywając partnerowi interakcji.
*
Jesteśmy oceniani jako mniej dominujący, jeśli często wahamy się podczas wypowiedzi i unikamy odpowiedzi.
Może znajomość, choć bardzo ogólna, tych zasad pomoże kandydatom w dokonaniu pożądanych zmian w ich wizerunku?
Z.Sz. oprac. na podstawie Leathers, D.
Komunikacja niewerbalna
. Warszawa 2007, s.233-235, 243-246.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Bearshare
Regulamin