Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Wto 17:26, 07 Gru 2010    Temat postu:

Klimontów to taka śmieszna mieścina, która tym się wyróżnia od innych podobnych grajdołków, że częściej można o nim coś przeczytać. Choć nie zawsze pozytywnie.

Czytam właśnie, że nowy-stary wójt legitymuje się wykształceniem podstawowym.

Czy jest w Polsce jeszcze jakaś gmina, której wójt posiada takie wykształcenie?

Gazety pełne są ogłoszeń typu: matura w rok lub dwa.

Może w tej kadencji pan wójt zmobilizuje się i uzupełni edukację.
By choć trochę wyróżniać się wśród swoich wyborców.
Gość
PostWysłany: Śro 18:03, 24 Lis 2010    Temat postu:

Wizerunek osobisty wójta

Lubię pooglądać zdjęcia zamieszczane na stronie internetowej UGM, ilustrujące różne zdarzenia i uroczystości z życia gminy.

Najbardziej zawsze przyglądam się p. wójtowi, jak jest ubrany.
Za obszerna marynarka, za długie rękawy że dłoni nie widać, spodnie utrzymujące się na podbrzuszu, za to nogawki to istna harmonijka.
No i elegancki mężczyzna nigdy, nawet w największy upał nie założy koszuli z krótkim rękawem i krawatem do garnituru.

Na pocieszenie dodam, że jego zastępca prezentuje się podobnie.
Z.Sz.
PostWysłany: Sob 13:29, 19 Kwi 2008    Temat postu: Wizerunek

Wizerunek

Chyba już coraz liczniejsi mieszkańcy gminy są przekonani o potrzebie dbałości o wizerunek (z łac. imago = wzór, odbicie, obraz; ang. image – sposób, w jaki dana organizacja, osoba jest postrzegana lub wyobrażana), który okazał się jednym z ważniejszych elementów komunikacji marketingowej. Wizerunek jako pojęcie stał się w ostatnich latach bardzo popularny. Osobom, instytucjom czy firmom coraz bardziej zależy na pozytywnym postrzeganiu ich przez otoczenie w dłuższej perspektywie czasowej. Kategoria wizerunku jest wręcz traktowana jako swoisty klucz do sukcesu. Opinia otoczenia, reputacja pracowników czy styl zarządzania mają istotny wpływ na ostateczny tzw. publiczny obraz danego podmiotu.

Wizerunek w swojej istocie nie jest pojęciem ostatecznym i trwałym, ulega on ciągłym przeobrażeniom i modyfikacjom. Z jednej strony to nadzieje dla tych, którzy chcieliby swój image poprawić, z drugiej - przestroga dla nieszanujących tego, co już osiągnęli. Nie jest to obraz rzeczywisty, a raczej mozaika wielu szczegółów podchwyconych przypadkowo i fragmentarycznie.

Umiejętne budowanie wizerunku ma wartość praktyczną, ekonomiczną, ponieważ wpływa na lojalność dotychczasowych wyborców (klientów), jak też na wzrost liczby nowych zwolenników.
Dla osób pełniących funkcje publiczne pytanie: czy posiadać jakiś wizerunek, nie istnieje, bo jest to oczywiste. Można jedynie go uszczegółowić: czy powinien być ten wizerunek ukształtowany żywiołowo czy profesjonalnie?
Wizerunek ukształtowany żywiołowo niesie ze sobą często ogromny ładunek negatywny. Pozycja typu „kochajcie mnie takim, jakim jestem” jest ze społecznego punktu widzenia z góry przegrana. Trzeba bowiem zadawać sobie systematycznie pytanie, co trzeba zrobić, żeby się spodobać? Widać z tego, że wizerunek powinien być kształtowany w określonym kierunku i w sposób przemyślany. Zwykle jest to proces długotrwały i złożony.

Przyjmuje się, że wizerunek = image (wym.: imidż, imaż) posiada następujące cechy:

- jest syntetyczny, tj. ma wywierać okreśone wrażenie, spełniać wyznaczone zadanie, np. znak firmowy, logo;
- jest wiarygodny, staje się bezcelowy, gdy ludzie w niego nie wierzą;
- jest pasywny i musi się przystosować do rzeczywistości. Wartość wizerunku rzutuje na całą instytucję, firmę, co widać w relacjach zarządzający, a instytucja (firma) jako całość. Jeśli lider budzi zaufanie, to organizacja także będzie się nim cieszyć;
- jest żywy, konkretny i zarazem uproszczony, zwykle jedna lub kilka cech wystarcza, by zwracać na dany podmiot uwagę.

Ogólnie można o nim powiedzieć, że np. w polityce ma on znaczenie strategiczne, bowiem, gdy wizerunek osoby (instytucji, firmy) jest pozytywny, to wszelkie działanie takiego podmiotu jest łatwiejsze, efektywniejsze i odwrotnie – negatywny wizerunek utrudnia istnienie na rynku czy w społeczności.
Wizerunek można świadomie kształtować i jest to poważne zadanie dla służb PR-owskich.
A co Państwa zdaniem jest charakterystycznego dla wizerunku lokalnej społeczności lub jej władz, oświaty czy poszczególnych instytucji?
Z.Sz.

[Opracowano na podstawie: A.Czuchra: Urzędnik jako podmiot kształtujący wizerunek instytucji państwowej. Poznań, 2008, praca licencjacka, WSUS]

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group