SPOŁECZNOŚCIOWE FORUM DYSKUSYJNE MIESZKAŃCÓW KLIMONTOWA I GMINY - witaj! Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości.
Forum SPOŁECZNOŚCIOWE FORUM DYSKUSYJNE MIESZKAŃCÓW KLIMONTOWA I GMINY Strona Główna                    FAQ
                Szukaj
             Użytkownicy
          Grupy
       Galerie
    Rejestracja
Zaloguj
JĘZYKI OBCE W KLIMONTOWIE
Idź do strony Poprzedni  1, 2  
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SPOŁECZNOŚCIOWE FORUM DYSKUSYJNE MIESZKAŃCÓW KLIMONTOWA I GMINY Strona Główna -> "Delikatny" temat- edukacja w gminie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysztof Gasparski
UŻYTKOWNIK
PostWysłany: Śro 19:27, 10 Sty 2007


Dołączył: 30 Gru 2006

Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Projekt jest realizowany w ramach Działania 2.1. Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego, jest dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS) i budżetu państwa,- widnieje logo urzędu pracy.

Szczegóły na stronie:
[link widoczny dla zalogowanych]

oraz
[link widoczny dla zalogowanych]

ZPORR
DZIAŁANIE 2.1. Rozwój umiejętności powiązany z potrzebami regionalnego rynku pracy i możliwości kształcenia ustawicznego w regionie

CEL DZIAŁANIA


Celem działania jest zwiększenie mobilności zawodowej mieszkańców i ich zdolności w zakresie dostosowania umiejętności i kwalifikacji zawodowych do wymogów regionalnego rynku pracy w warunkach członkostwa w Unii Europejskiej, a także lepsze dostosowanie potrzeb szkoleniowych i kwalifikacji mieszkańców do wymogów regionalnego rynku pracy poprzez monitoring regionalnego rynku pracy i upowszechnianie zebranych informacji.

KOMPLEMENTARNOŚĆ Z INNYMI DZIAŁANIAMI I PRIORYTETAMI

Działanie 2.1 ZPORR wspiera działanie 1.2 „Perspektywy dla młodzieży” i działanie 1.3 „Przeciwdziałanie i zwalczanie długotrwałego bezrobocia” realizowane w ramach SPO „Rozwój Zasobów Ludzkich” w obszarze aktywizacji zawodowej. W ramach działania 2.1 ZPORR wsparcie przeznaczone jest na podnoszenie kwalifikacji pracujących osób dorosłych samodzielnie zgłaszających chęć podwyższania i dostosowywania kwalifikacji zawodowych do potrzeb rynku pracy oraz praktycznych umiejętności uczniów i studentów. Celem działań 1.2 i 1.3 SPO „Rozwój Zasobów Ludzkich” jest udzielenie możliwie pełnego wsparcia osobom bezrobotnym, w tym bezrobotnej młodzieży włączając absolwentów wszystkich typów szkół polegającego na poprawie ich zdolności do bycia zatrudnionym. Działanie 2.1 będzie realizowane na bazie systemu instytucjonalnego rynku pracy oraz systemu edukacji, natomiast modernizacja i poprawa efektywności funkcjonowania służb zatrudnienia, jak również podniesienie jakości systemu edukacji, w tym kształcenia ustawicznego będzie wspierane w ramach działań 1.1 „Rozwój i modernizacja instrumentów i instytucji rynku pracy”, 2.1 „Zwiększenie dostępu do edukacji, promocja kształcenia przez całe życie” i 2.2 „Podniesienie jakości edukacji w odniesieniu do potrzeb rynku pracy” SPO Rozwój Zasobów Ludzkich. Wsparcie rozwoju kwalifikacji zawodowych jest także uzupełniające w obszarze dokształcania się przez całe życie z przedsięwzięciami realizowanymi w ramach działania 2.3 “Rozwój kadr nowoczesnej gospodarki” SPO RZL, które mają na celu podniesienie umiejętności i kwalifikacji kadry zarządzającej i pracowników przedsiębiorstw. Działanie 2.1 jest komplementarne wobec działania 2.4 „Różnicowanie działalności rolniczej i zbliżonej do rolnictwa w celu zapewnienia różnorodności działań lub alternatywnych źródeł dochodów” SPO „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich”. W ramach działania 2.1 ZPORR przewidziane jest wsparcie organizacji szkoleń przygotowujących rolników i domowników do podejmowania dodatkowej działalności zbliżonej do rolnictwa, natomiast w ramach działania 2.4 SPO „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich” wspierane będą projekty związane z realizacją inwestycji służących podjęciu przez rolników i domowników dodatkowej działalności zbliżonej do rolnictwa. Działanie 2.1 jest również komplementarne wobec działania 1.4 „Wsparcie doradztwa rolniczego” SPO „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich”. W ramach działania 2.1 ZPORR przewidziane jest wsparcie organizacji szkoleń podwyższających kwalifikacje doradców rolniczych, natomiast w ramach działania 1.4 SPO „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich” wspierana będzie działalność publicznych i prywatnych służb doradztwa rolniczego, polegająca na świadczeniu usług doradczych w zakresie korzystania z pomocy w ramach Wspólnej Polityki Rolnej, instrumentów towarzyszących WPR oraz polityki strukturalnej.

OPIS DZIAŁANIA


TYPY PROJEKTÓW
:
W zakres kwalifikujących się projektów wchodzą:
wspieranie rozwoju kwalifikacji zawodowych:
szkolenia dla pracujących osób dorosłych samodzielnie zgłaszających chęć podwyższania i dostosowywania kwalifikacji zawodowych do potrzeb rynku pracy, w tym w zakresie języków obcych oraz wykorzystania technik informacyjnych i komunikacyjnych (ICT),
szkolenia podwyższające kwalifikacje doradców rolniczych,
szkolenia dla rolników i domowników w zakresie podejmowania dodatkowej działalności zbliżonej do rolnictwa,
usługi doradcze wspomagające kształtowanie kariery zawodowej pracujących osób dorosłych samodzielnie zgłaszających chęć podwyższania i dostosowywania kwalifikacji zawodowych do potrzeb rynku pracy oraz usługi doradcze dla studentów,
praktyczna nauka zawodu dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych, realizowana poza Ramowym Planem Nauczania w okresie wolnym od nauki, odbywająca się u krajowych przedsiębiorców i mająca na celu nabycie praktycznych umiejętności i poznanie specyfiki przyszłego zawodu, z wyłączeniem praktyk zawodowych realizowanych na podstawie umowy o pracę pomiędzy pracodawcą a młodocianym w celu przygotowania zawodowego,
krajowe praktyki zawodowe dla studentów szkół wyższych, na kierunkach gdzie nie są one obligatoryjne, odbywające się w przedsiębiorstwach i mające na celu nabycie praktycznych umiejętności i poznanie specyfiki przyszłego zawodu, z wyłączeniem praktyk zawodowych realizowanych na podstawie umowy o pracę.
badania i analizy dla potrzeb regionalnego rynku pracy.
organizacja metod wymiany informacji pomiędzy instytucjami zaangażowanymi w monitorowanie regionalnego rynku pracy w celu wzmocnienia współpracy pomiędzy tymi instytucjami;

Służyć temu mogą projekty m.in. z zakresu:
Przygotowania diagnozy w zakresie zidentyfikowania sytuacji w obszarze monitorowania rynku pracy z równoczesnym przedstawieniem sposobów skuteczniejszego monitorowania zmian zachodzących na rynku pracy.
Organizowania seminariów, spotkań, warsztatów z udziałem instytucji zaangażowanych w monitorowanie regionalnego rynku pracy w celu wymiany informacji z dziedziny zatrudnienia i kształcenia.
Zbierania danych i tworzenia ich baz w celu zwiększenia ilości i podniesienia jakości informacji z dziedziny zatrudnienia i kształcenia.
badanie zbieżności prowadzonych w regionie przedsięwzięć w zakresie podwyższania umiejętności i kwalifikacji zawodowych z potrzebami regionalnego rynku pracy;

analiza sytuacji na regionalnym rynku pracy, w tym m.in. w zakresie przewidywanej sytuacji na rynku pracy wybranych zawodów, sektorów/branż, przewidywanych oczekiwań pracodawców odnośnie pożądanych kwalifikacji i umiejętności pracowniczych, pożądanych usług szkoleniowych, zachodzących zmian w sektorze MŚP, rozwoju społeczno-gospodarczego regionów oraz publikowanie wyników przeprowadzonych badań, analiz, ekspertyz.

KOSZTY KWALIFIKOWALNE

Koszty kwalifikowalne to koszty niezbędne do realizacji projektu współfinansowanego ze środków EFS, możliwe do weryfikacji (udokumentowane), rzetelne, wyliczone w sposób proporcjonalny do okresu realizacji projektu.

W szczególności finansowane mogą być:
Koszty personelu projektu
Koszty wynagrodzeń personelu wraz z obowiązkowymi składkami na ubezpieczenie społeczne.

Każda wypłata należna pracownikom (zaangażowanym bezpośrednio w realizację projektu) z mocy przepisów ogólnych lub regulaminów wewnętrznych, która podlega opodatkowaniu – może być wliczona do kosztów projektu (w części odpowiadającej zaangażowaniu pracownika w projekt). Każda wypłata uznaniowa, nie znajdująca podstawy w przepisach lub regulaminach i nie opodatkowana – nie może zostać uznana jako koszt kwalifikowalny projektu.
Koszty delegacji personelu (m.in. podróży, zakwaterowania, diet).

Koszty podróży muszą odnosić się wyłącznie do projektu, muszą być udokumentowane, muszą zostać poniesione w racjonalnej wysokości (w stosunku do powszechnie występujących cen i standardów). W uzasadnionych projektem przypadkach kwalifikowalne będą także koszty zakwaterowania poza miejscem stałego zamieszkania.
Koszty beneficjentów ostatecznych (uczestników projektu).
Koszty podróży, zakwaterowania, wyżywienia.
Koszty wynagrodzenia opiekunów praktyk. Zwrot kosztów podróży, kosztów zakwaterowania, wyżywienia w przypadku odbywania praktyk poza miejscem zamieszkania i poza siedzibą szkoły zgodnie z odpowiednimi przepisami krajowymi w tym zakresie.
Określone przepisami świadczenia oraz koszty organizacji stanowisk pracy wolontariusza.
Koszty opieki nad dziećmi i osobami zależnym. - koszty te nie mogą stanowić więcej niż 10% projektu.
Inne koszty
Koszty usług księgowych.

Koszty księgowe muszą być bezpośrednio związane z projektem oraz konieczne do jego realizacji.
Koszty amortyzacji sprzętu.

Koszt amortyzacji, wyliczony jest zgodnie z obowiązującymi przepisami krajowymi i odpowiada okresowi realizacji projektu.
Koszty korzystania z pomieszczeń i ich utrzymania.

Koszty wykorzystania i utrzymania pomieszczenia są kwalifikowalne, jeśli jednak pomieszczenie to używane jest równocześnie do innych celów – należy wyliczyć odpowiednią dla projektu część tego kosztu. Wkład rzeczowy może być dokonany również w formie nieodpłatnego udostępnienia lokalu, konieczne jest jednak przedstawienie sposobu obliczenia kosztów wykorzystania tego lokalu.
Koszty zakupu sprzętu np. komputerowego, biurowego.

Wartość pojedynczych jednostek zakupionego sprzętu nie może być wyższa niż 5 tysięcy złotych, a suma wydatków na sprzęt nie może być wyższa niż 10% całkowitych kosztów projektu. Dopuszczalne jest przy tym finansowanie podłączeń do sieci informatycznych. Nie jest natomiast dopuszczalne finansowanie sieci jako takich, a także zakup serwerów, komputerów przenośnych i sprzętu do łączności bezprzewodowej.
Koszty zakupu sprzętu używanego.

Koszty zakupu sprzętu używanego są kosztami kwalifikowalnymi pod warunkiem, że okres amortyzacji sprzętu zakończył się. Kwestię zakupu sprzętu używanego reguluje zasada nr 4 Rozporządzenia Komisji nr 1145/2003.
Koszty leasingu.

Jeśli w ramach projektu przewidywany jest zakup sprzętu, to jednym ze sposobów zakupu jest wzięcie sprzętu w leasing na czas realizacji projektu. W ramach operacji leasingu do objęcia pomocą kwalifikują się kwoty odpowiadające czynszowi lub ratom leasingowym proporcjonalnie do okresu realizacji projektu. Kwestię leasingu reguluje zasada nr 10 Rozporządzenia Komisji nr 1145/2003.
Koszty materiałów szkoleniowych.

Beneficjent pomocy nie może sprzedać lub wydzierżawić sprzętu i pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach niniejszego działania w okresie realizacji projektu przed upływem 5 lat od daty podpisania umowy dotyczącej udzielenia pomocy na realizację projektu szkoleniowego.
Koszty związane z realizacją szkoleń zawodowych - podkontraktowanie.

Projektodawca może przewidywać zlecenie realizacji części zadań podwykonawcy – wyłącznie w ramach przepisów dotyczących zamówień publicznych. Płatność z tytułu wykonania kontraktu przez podwykonawcę musi być oparta o realne wyliczenia poniesionych kosztów – w żadnym wypadku nie może być wyliczona jako udział w ogólnych kosztach projektu.

Dopuszczalny jest jeden poziom zlecania (projektodawca może zlecić część projektu innej instytucji, która nie ma już prawa dalszego zlecania, jest zobowiązana wykonać zadanie samodzielnie).
Koszty audytu.

W przypadku realizowania przez projektodawcę pojedynczego projektu o wartości 150 tys. euro i więcej oraz w przypadku realizowania przez projektodawcę kilku projektów o łącznej wartości 200 tys. euro i więcej, jest on zobowiązany do przeprowadzenia audytu zewnętrznego. Koszt takiego audytu jest kwalifikowalny.
Koszty badań i analiz.
Koszty organizowania seminariów, spotkań, warsztatów mających na celu wzmocnienie współpracy w zakresie monitorowania rynku pracy m.in. takie jak:
koszty dystrybucji (edycji, druku, rozpowszechniania folderów informacyjnych lub wkładek prasowych na temat organizowanego projektu);
koszty używania pomieszczenia wykorzystywanego do realizowanego projektu,
koszty wynagrodzenia, dojazdu, zakwaterowania, wyżywienia osób prowadzących prezentacje stanowiące integralną część projektu,

W przypadku kontroli dowodami na odbycie się seminariów, spotkań itp. mogą być:
artykuły prasowe, które ukazały się w związku z realizacją danego projektu,
fotografie z konferencji,
listy obecności.
Koszty związane z tworzeniem bazy informacyjnej:
koszty wynagrodzenia osób zajmujących się zbieraniem danych (np. ankieterów),
zakup oprogramowania komputerowego również specjalistycznego,
tworzenie specjalistycznego oprogramowania,
koszty związane z codziennym użytkowaniem bazy danych przez okres trwania projektu (koszty wynagrodzenia osoby odpowiedzialnej za aktualizowanie bazy danych o zebrane informacje),
zakup danych statystycznych,
podłączenie do sieci.
Koszty działań promocyjnych i informacyjnych.

Wszystkie materiały promocyjne i informacyjne powinny być oznaczane poprzez umieszenie na nich logo UE, logo EFS i logo ZPORR, bądź słownego opisu przedstawiającego wkład Unii (EFS) i wkład budżetu państwa.
VAT - w przypadku, gdy status prawny projektodawcy nie uprawnia go do ubiegania się o zwrot podatku VAT, wydatek ten uznawany jest za kwalifikowalny.
Koszty administracyjne odnoszące się do projektu np.:
koszty ubezpieczenia np. sprzętu, pomieszczenia, osób,
koszty marketingu i rekrutacji uczestników,
koszty doradztwa prawnego związanego bezpośrednio z projektem, opłaty notarialne,
koszty związane z prowadzeniem dokumentacji projektów,
koszty związane z oceną i oddziaływaniem projektu i jego monitorowaniem.

Koszty, które nie mogą być uznane jako kwalifikowalne np.:
pożyczki i spłaty rat oraz odsetek,
koszty poniesione na przygotowanie wniosku,
koszty nie odnoszące się jednoznacznie do projektu,
koszty nieudokumentowane,
koszty prac zleconych obliczone jako procent od kosztów całkowitych,
koszty zakupu ziemi i nieruchomości,
inwestycje w maszyny i urządzenia, których wartość przekracza 10% ogólnych kosztów projektu,
koszty prac budowlanych,
koszty napraw sprzętu,
wydatki na zakup używanych maszyn i urządzeń, jeżeli wartość ich może być amortyzowana zgodnie z krajowymi przepisami,
odpisy amortyzacyjne dotyczące majątku zakupionego w okresie ostatnich siedmiu lat ze środków Wspólnoty lub krajowych środków publicznych,
mandaty, opłaty karne i koszty procesów sądowych.

RODZAJE BENEFICJENTÓW


BENEFICJENT KOŃCOWY /INSTYTUCJA WDRAŻAJĄCA
Samorząd Województwa (Zarząd Województwa)/Wojewódzki Urząd Pracy.

OSTATECZNI ODBIORCY (PROJEKTODAWCY)
jednostki samorządu terytorialnego: gminy, powiaty, województwa oraz inne podmioty i jednostki organizacyjne na podstawie udzielonego im upoważnienia (PUP, WUP, szkoły ponadgimnazjalne),
związki i stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego (gmin i powiatów),
szkoły wyższe,
organ założycielski w przypadku szkół ponadgimnazjalnych niepublicznych mających uprawnienia szkoły publicznej,
placówki prowadzące kształcenie ustawiczne w formach pozaszkolnych,
organizacje pozarządowe mające w zadaniach statutowych promocję i wspomaganie edukacji,
samorządy gospodarcze i zawodowe,
pracodawcy,
jednostki naukowe,
poradnie psychologiczno – pedagogiczne (w tym poradnie specjalistyczne),
instytucje rynku pracy:
publiczne służby zatrudnienia,
OHP,
agencje zatrudnienia,
instytucje szkoleniowe,
instytucje dialogu społecznego i partnerstwa lokalnego (organizacje związków zawodowych, pracodawców i bezrobotnych, organizacje pozarządowe współpracujące z publicznymi służbami zatrudnienia),
Wojewódzkie Urzędy Statystyczne,
konsorcja ww. podmiotów.

BENEFICJENT OSTATECZNY („GRUPY DOCELOWE”)

Osoby posiadające wykształcenie co najmniej gimnazjalne lub odpowiednie poziomem do starego systemu kształcenia (podstawowe), w szczególności osoby zamieszkałe na obszarach zmarginalizowanych , w tym w szczególności obszarach wiejskich i obszarach restrukturyzacji przemysłów :
pracujące osoby dorosłe samodzielnie zgłaszające chęć podwyższania i dostosowywania kwalifikacji zawodowych do potrzeb rynku pracy (poza godzinami pracy),
uczniowie szkół ponadgimnazjalnych publicznych i niepublicznych mających uprawnienia szkoły publicznej,
studenci szkół wyższych,
rolnicy i domownicy zainteresowani podjęciem dodatkowej działalność zbliżonej do rolnictwa ,
doradcy rolniczy ,
instytucje zajmujące się monitorowaniem regionalnego rynku pracy, w tym ofert edukacyjnych i szkoleniowych.

POZIOM DOFINANSOWANIA PROJEKTÓW

Dofinansowanie z EFS:
75% kwalifikujących się wydatków publicznych.

Dofinansowanie z krajowych środków publicznych:
25% z budżetu państwa (Minister Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej)

KRYTERIA WYBORU PROJEKTÓW
KRYTERIA FORMALNE

Wszystkie projekty muszą spełniać następujące kryteria:
Spełnienie wymogów rejestracyjnych, kompletność złożonego wniosku,
Zgodność projektu z dokumentami programowymi (ZPORR i uzupełnieniem programu),
Zgodność z prawodawstwem unijnym i krajowym (szczególnie w zakresie pomocy publicznej i zamówień publicznych),
Wartość projektu jest wyższa niż 5 000 EURO,
Przedstawienie sposobu informowania o współfinansowaniu projektu z EFS i z budżetu państwa,
Zgodność z celami horyzontalnymi.

KRYTERIA MERYTORYCZNE
Kryteria Podstawowe
Nr
Kryteria
Maksymalny wynik
I

Uzasadnienie potrzeby realizacji projektu
20 II

Adresaci pomocy, sposób ich wyboru i zapewnienie ich udziału w projekcie
15 III

Zakładane rezultaty projektu
15 IV

Sposób zarządzania projektem (racjonalność harmonogramu działań, czytelność zasad realizacji)
20 V

Uzasadnienie kosztu projektu (uzasadnienie wielkości poniesionych nakładów do spodziewanych rezultatów realizacji projektu),
30 VI

Ocena załączników
Ocena (akceptacja/odrzucenie projektu) Tak/Nie
Kryteria szczegółowe

Wspieranie rozwoju kwalifikacji zawodowych:

- ponadlokalny charakter projektu, wpisujący się w międzygminne lub regionalne programy rozwoju zawodowego,

- zaangażowanie uczestników życia lokalnego i partnerów społecznych w regionie w realizację projektu,

- znajomość potrzeb lokalnego/regionalnego rynku pracy,

- dostosowanie do czasu pracy beneficjenta,

- powiązanie z projektami infrastrukturalnymi i z zakresu rozwoju przedsiębiorczości realizowanymi w ramach ZPORR


Badania i analizy dla potrzeb regionalnego rynku pracy:

- znajomość potrzeb lokalnego/regionalnego rynku pracy,

- jakość instytucji zaangażowanych we współpracę,

- metodologia przeprowadzania badań i ekspertyz,

- metodologia upowszechniania wyników badań, ekspertyz,

- zakres oddziaływania.

TRYB ROZPATRYWANIA WNIOSKÓW

Tryb wyboru projektów własnych BK

Beneficjent Końcowy przygotowuje projekt własny na formularzu wniosku o finansowanie projektu i składa go do jednostki zajmującej się przyjmowaniem i oceną formalną wniosków u Beneficjenta Końcowego. Komisja Oceny Projektów przeprowadza ocenę merytoryczną wniosku i rekomenduje jego zatwierdzenie Regionalnemu Komitetowi Sterującemu ds. rozwoju regionu. Wniosek pozytywnie zaopiniowany przez RKS przekazywany jest Zarządowi Województwa, który podejmuje decyzję o jego akceptacji. W przypadku projektów własnych nie jest podpisywana odrębna umowa finansowania projektu. Realizacja projektów własnych Beneficjenta Końcowego odbywa się na zasadach określonych w umowie finansowania Działania podpisanej pomiędzy Instytucją Pośredniczącą (Wojewoda), a Beneficjentem Końcowym.

Tryb konkursowy wyboru projektów składanych u BK

Projektodawca przygotowuje wniosek o finansowanie projektu i składa go do Beneficjenta Końcowego w odpowiedzi na ogłoszony konkurs. Beneficjent Końcowy dokonuje kontroli formalnej złożonych wniosków. Następnie Komisja Oceny Projektów przeprowadza ocenę merytoryczną wniosków i przygotowuje listę rankingową projektów, która jest przekazywana Dyrektorowi Beneficjenta Końcowego. Na podstawie tej listy, Dyrektor Beneficjenta Końcowego zatwierdza projekty do realizacji i podpisuje z Projektodawcami umowy finansowania projektów.

Pomoc publiczna

Wsparcie udzielane w ramach działania nie stanowi pomocy publicznej. Projekty są skierowane do osób zamierzających zwiększyć swoje kwalifikacje lub zdobyć doświadczenie zawodowe.

Strona główna
Dla kogo? •
Na co? •
Jaki fundusz? •
SPO-WKP <
SPO-Rolnictwo <
SPO-Ryby <
SPO-RZL <
SPO-Transport <
ZPORR <
Jak sfinansować? •
Co nowego? •

Pozdrawiam - Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Rob /dyskusyjny@gazeta.pl
Gość
PostWysłany: Śro 22:26, 10 Sty 2007






Panie Krzysztofie, dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.
Proszę się dowiedzieć, czy Urząd Pracy nie prowadzi takiego kursu (w ubiegłym roku cieszył się wielkim zainteresowaniem w woj. małopolskim).
phpbb_pf
Gość
PostWysłany: Śro 0:38, 17 Sty 2007






Skopiowanie czegoś i wklejenie nazywasz odpowiedzią? Przeciez sam mógłbyś to znaleźć.
Gość
PostWysłany: Nie 22:21, 13 Maj 2007






Angielski w LO

Profesor Uniwersytetu Warszawskiego, członek wiedeńskiego Instytutu Nauki o Człowieku Marcin Król, który od 20 lat mieszka z własnego wyboru na wsi 140 km od Warszawy i zdążył dobrze poznać środowisko wiejskie i małomiasteczkowe zadaje w ostatnim numerze Dziennika z 12-13.05.’07 s.26 pytanie:

„Kto z państwa wie, na czym polega nierówność szans edukacyjnych wiejskiej młodzieży? Otóż przede wszystkim na tym, że ani na wsi, ani w małych miastach nie ma dobrych nauczycieli języków obcych. Licealiści masowo kończą szkoły bez nikłej choćby znajomości angielskiego”.

Żałuję, że uczniowie LO w Klimontowie unikają wypowiadania się na Forum TPK. Ciekawy byłby ich komentarz do powyższej wypowiedzi, a i dobra okazja do poćwiczenia swego „pióra”.
Z.Sz.
gosc
Gość
PostWysłany: Pon 23:10, 14 Maj 2007






Witam!
Sz.P. Z.Szkutnik, problem nie polega tylko na braku dobrych n-li, ale w zrozumieniu przez młodych ludzi, że inwestując w naukę inwestują w lepszą przyszłość. Rodzice bardzo często nie posiadają wyższego wykształcenia, przez to nie widzą takiej potrzeby u swoich dzieci.

Co do przenosin LO do klasztoru- czy znajdzie Pan pieniądze na remont?
Czy przy takiej liczbie uczniów LO jest w stanie istnieć w klasztorze?
Czy wszyscy n-le będą mieli etaty?
Problem inaczej jest widziany z pozycji Poznania, ale TO jest TYLKO KLIMONTÓW!
Z całym szacunkiem dla Sz.P.Z.Szkutnika
Gość
PostWysłany: Sob 17:30, 16 Cze 2007






Witam po mojej długiej nieobecności.
Tak to bywa w życiu, że nadmiar czasu to rzecz w obecnych czasach najbardziej deficytowa. Ale powinienem być już od teraz trochę aktywniejszy.
Muszę się zgodzić z tym, że poziom edukacji nie zależy tylko od nauczycieli, bo i od chęci i starań rodziców, ale przede wszystkim od chęci tych najmłodszych.
Jednak ja ciągle prywatnie szukam dobrego nauczyciela języka angielskiego. Chętnie skorzystam z sugestii.
Krzysztof Gasparski
UŻYTKOWNIK
PostWysłany: Sob 17:37, 16 Cze 2007


Dołączył: 30 Gru 2006

Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Zapomniałem się zalogować, ale ten z 18:30 to byłem ja.
Czekam na ewentualne namiary.
Pozdrawiam
Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Z.Szkutnik
PLATYNOWY UŻYTKOWNIK
PostWysłany: Sob 21:39, 16 Cze 2007


Dołączył: 12 Gru 2006

Posty: 154
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

Cytat:
Co do przenosin LO do klasztoru- czy znajdzie Pan pieniądze na remont?
Czy przy takiej liczbie uczniów LO jest w stanie istnieć w klasztorze?
Czy wszyscy n-le będą mieli etaty?
Problem inaczej jest widziany z pozycji Poznania, ale TO jest TYLKO KLIMONTÓW!


Odpowiedzi na te pytania znaleźć można na forum we wcześniejszych licznych postach, to były całe wywody. Nie chciałbym więc powtarzać ich tutaj.
Powiem zatem ogólnie, że wątpliwości zawarte w pytaniach rodzą się ze specyfiki uśpionego życia społecznego w Klimonowie. Staramy się więc tu na Forum TPK zachęcać do rozwijania postaw obywatelskich, które wzmacniają społeczną synergię, czyli współdziałanie.
Przy czym jest to współdziałanie różnych czynników, ale skuteczniejsze niż prosta suma oddzielnych działań.
Inaczej mówiąc, efekty takiego wspólnego działania będę większe niż łączna suma możliwości każdej z osób czy organizacji, gdyby działały osobno.

W Klimontowie brakuje właśnie umiejętności budowania świadomości wspólnego i zbieżnego celu. Prawdziwi liderzy, którzy mogliby zainicjować taki kierunek działań dopiero się wyłaniają. Za rok będą Państwo w stanie wskazać ich bezbłędnie, o ile zechcą Państwo przyłączyć się do dyskusji na tym forum.
Może też w międzyczasie zdołamy wypracować odpowiedź na m.in. następujące pytania:
- dlaczego nie chcą Państwo pokierować młodzieżą, zainspirować ją, by utworzyła Młodzieżową Radę Gminy i uczyła się współtworzyć przyszłość gminy?
- dlaczego skutecznie nie zachęcają Państwo uczniów do stworzenia elektronicznej gazetki szkolnej ucząc ich obywatelskiego widzenia spraw?

Przecież to są bardzo atrakcyjne fakultatywne cele w dzisiejszej szkole, dlaczego ich nie podjąć?

Odpowiedź na przytoczone na wstępie pytania będzie łatwiejsza, jeśli zerwie się z inercją życia społecznego w Klimontowie i uwierzy we własne siły. Pamięta Pan/Pani, co napisał w jednej ze swych powieści brazylijski pisarz Paulo Coehlo: miej marzenia i zacznij je realizować, wówczas cały wszechświat będzie ci pomagał i wspierał cię, byś je osiągnął.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Anka
Gość
PostWysłany: Czw 19:08, 17 Sty 2008






Witam!
Czytam Wasze opinie, ale muszę przyznać, że nie do końca zgadzam się z Państwa opinią. Zwłaszcza, że sama uczę angielskiego i przyznaję, że robię wszystko co w mojej mocy albo nawet jeszcze więcej.

Pozdrawiam wszystkich bardzo serdecznie i proszę, nie wyciągajcie Państwo pochopnych wniosków... bo niektórym (mam na myśli osoby, które wkładają całe serce w to, co robią) jest naprawdę bardzo przykro, kiedy słyszą takie słowa...
Gość
PostWysłany: Pią 15:59, 18 Sty 2008






Witam.

Nikt nie twierdzi, że w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nie ma dobrych nauczycieli, którzy z wielkim zaangażowaniem robią wszystko, aby jak najlepiej przygotować swoich uczniów do dalszej nauki, którzy chcą jak najwięcej przekazać swojej wiedzy.

Myślę Pani Aniu, że do takich pedagogów należy Pani. Ale jedna jaskółka wiosny nie czyni. A czyni ją w tym przypadku ogół grona nauczycielskiego. Gdyby poziom nauczania w Pani szkole stał na wysokim poziomie, to nie sądzę, że następowałby odpływ młodzieży z klas ponadgimnazjalnych.

Jeśli Pani twierdzi, że poziom nauczania w Pani szkole jest wysoki, to skąd tak niski nabór i odpływ młodzieży? Jakie są tego przyczyny?

Serdecznie pozdrawiam - niepedagog, a rodzic
Gość
PostWysłany: Pią 16:36, 18 Sty 2008






Witam!
Niestety nie uczę w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych i nie wiem, jaki jest poziom nauczania języków obcych w tej szkole.

Jednak wcześniejsze uwagi i skargi dotyczyły wszystkich nauczycieli w naszej gminie, dlatego jeszcze raz proszę - nie 'wrzucajcie wszystkich nauczycieli języków obcych do jednego worka, który zatytułowaliście -źli czy nieprzeszkoleni'! Tak nie można!

A przy okazji pozdrawiam całe grono PSP w Klimontowie i moich kochanych uczniów!

Anna Bzdyra
Sylwester
Gość
PostWysłany: Pią 21:30, 07 Mar 2008






Ponoć we wtorek była sprawa w sądzie o oszustwa pań uczących angielskiego w klimontowskich szkołach.
Dyrektorka i dwie panie były oskarżone. Czy ktoś wie, jaki był wyrok? Laughing Laughing Laughing Laughing
ASk
Gość
PostWysłany: Sob 11:57, 08 Mar 2008






ponoć...
robert.s
UŻYTKOWNIK
PostWysłany: Pon 23:22, 18 Sty 2010


Dołączył: 17 Kwi 2009

Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Sprawa była pewnie rozgrzewką przed zmianami w naszej gminie. Już zamykają szkoły filialne i sprawa skończyła się spokojnie. Nauczycieli więcej nie ma potrzeby szukać, a języków można się nauczyć wszystkich sąsiedzkich. Nauczyciele prowadzą tez zajęcia prywatnie, pewnie jest zainteresowanie ze strony młodzieży, która pójdzie w przyszłości tokiem międzynarodowym studiów (jak to już jest na wszystkich uczelniach państwowych).
Tyle artykułów z ekonomii, ile jest na stronach w językach obcych - w głowie się to nie mieści, i warto sobie pościągać trochę w wiedzy z zakresu innowacji darmowych. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum SPOŁECZNOŚCIOWE FORUM DYSKUSYJNE MIESZKAŃCÓW KLIMONTOWA I GMINY Strona Główna -> "Delikatny" temat- edukacja w gminie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach



fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

Bearshare


Regulamin